I samband med VM i minne så erbjuder Idriz Zogaj sin kurs ”How to become a Memory Master” gratis med koden ”VMGULD2017”! Erbjudandet gäller till och med 4:e december och finns på utbildningsplattformen Udemy.

Anledningarna till att Idriz erbjuder sin kurs är många. Men det primära är att visa fler svenskar hur lätt och roligt det faktiskt är att träna minnet och – för den som vill – att tävla i minne. Idriz har arrangera alla tävlingar i minne i Sverige sedan 2009 och han vill att fler kommer och provar på. Många har fortsatt en bild om att det är ”omöjligt” och att de som tävlar är ”födda med specifika förmågor”. Inget kan vara mer fel. Alla som kommer till en minnestävling och provar på förstår detta. Sverige har en unik blandning av minnesatleter, från de absolut bästa i världen till helt nybörjare. Under tävlingar träffas alla och pratar, man får inspiration och insikter som att även de bästa började faktiskt från noll.

”Vi har alla denna förmåga, de är lika självklart som att  alla kan lära sig springa eller vilken annan idrott som helst för den delen. Sedan blir det så klart tuffare ju bättre du vill bli – precis som vilken annan idrott som helst. Hela min vision med kursen är att visa hur roligt och enkelt det faktiskt är att komma igång, säger Idriz Zogaj, grundare och ordförande för Svenska Minnesförbundet”

Svenska Minnesförbundet har två visioner:

1. Att bli en folksport och nå ut med minnesträning till alla
  2. Att få in minnesträning i skolan

Dessa två visioner hade Idriz i sitt företag  innan han grundade Minnesförbundet.

”Det kändes fel att ha sådana folkbildande visioner i ett företag, så därför grundade jag Minnesförbundet så att vi kunde lyfta in och driva visionerna därifrån. Det känns och är mer rätt, säger Idriz”
Idriz har alltid tryckt på att ”minnesträning för minnesträningens skull är bra och viktigt”. Ungefär som att löpning för löpningens skull är bra. Bieffekterna av minnesträning är många. Som att

• Du förstår hur din hjärna fungerar vid inlärning
  • Du förstår och kan hantera stress kring inlärning bättre
  • Du får bättre studieteknik
  • Du får en djupare förståelse av din hjärna
  • Du får lättare att hålla fokus
  • Du kan lära dig minnas vad du vill
  • Hur bra du vill bli är helt upp till dig själv…

Ja, många positiva bieffekter man vill dela med sig av till alla. Förutom då att det är riktigt roligt att träna minnet och lära sig saker utantill. Vare sig det är kortlekar, vad alla heter på ett möte eller hela läxan utantill. I kursen gås allt detta igenom. Kursen är på engelska.

Länk till kursen och erbjudandet hittar du här:

Koden är ”VMGULD2017”,  med länken ovan behöver du dock inte skriva in koden. Bjud gärna in vänner, kollegor, nära och kära att också gå kursen!

Allt vi önskar från er är att ni följer oss på sociala medier och då främst Facebook , men också att ni blir medlemmar i Minnesförbundet ifall ni så önskar – se mer info här om hur ni blir medlem.

Click edit button to change this text.