Två svenska rekord av Emma Andersson ger henne två fjärdeplaceringar i VM. Den där förargliga fjärdeplaceringen!

Fyra gånger fjärde placeringar…

Nytt svenskt rekord i bilder placerar Emma fyra i den grenen! Hon bättrade därmed på sitt egna tidigare svenska rekord till 312 st bilder memorerade på fem minuter. Precis före landslagskollegan Marwin som kom femma med 304. Båda får ett utmärkt resultat i en gren de båda har en hatkärlek till. Grenen är ny och lagts till istället för Abstrakta bilder, en gren där Emma här gällande världsrekord och Marw har det näst bästa resultatet, så man förstår den lilla taggen mot denna gren.

Det är inte Sveriges VM i år. Men det kan det inte vara varje år heller. Fem stycken fjärdeplatser talar sitt tydlig språk. Den där förargliga fjärdeplatsen som någon måste ta! Emmas tangerade SVENSK REKORD i historiska datum med 110 st memorerade på fem minuter placerar henne fyra. Ett resultat hon är nöjd med även om hon gärna haft ett poäng till för att vara ensam svensk rekord hållare.

Det blev lite kalabalik när Marwins resultat på fem minuter siffror presenterades. Den gren Marwin haft gällande världsrekord i fram till för en vecka sedan på hela 520 st! Noll kan inte vara rätt. Det visar sig att Marwins speciella sätt att memorera ställt till det lite. Efter att förbundskapten Idriz Zogaj krävt att man rättar om Marwins papper och efter förklaringar och förtydliganden landar poängen för Marwin på 441 rätt och – just det – en till fjärdeplacering!

Lucköppning i år igen med Marwin Wallonius! ”Lucka 22 innehåller… också en kortlek!” Totalt blev det 21 kortlekar memorerade i rätt ordning och en femteplats totalt i den grenen.

Som landslag ligger Sverige också FYRA just nu, vem kunde gissa det. Så totalt fem, kanske sex st fjärdeplaceringar så här långt. Det kommer bli världsrekord i fjärdeplaceringar för landslaget i detta VM i minne 2017.

Yanjaa Wintersoul, fortsätter att imponera, VÄRLDSREKORD igen i grenen 5 minuter bilder av den tidigare stjärnan i Svenska Minneslandslaget! Två världsrekord alltså detta VM för Yanjaa.

Hur blir man en minnesmästare?

Gratis Minneskurs under VM!

Vill du prova på det här med minnesträning? I samband med VM erbjuds Idriz Zogajs kurs ”How to Become a Memory Master” gratis! I kursen lärs allt du behöver veta om minne och minnesträning ut. Vi hoppas att det inspirerar till träning och vem vet – kanske får vi se er i någon framtida minnestävling! Du kommer ha mycket nytta av kursen i dina studier, ditt yrkesliv – ja, för att lära dig minnas vad du vill.

Passa på att tipsa vänner, kollegor, nära och köra – länken gäller till och med 4:e December.
Gå kursen på Udemy

Resultat dag 2…

Resultat för gren 4-6 efter dag 2 i VM

5  minuter bilder

• Emma Andersson: 312 st bilder, 4:e plats (NYTT SVENSKT REKORD!)
  • Marwin Wallonius: 304 st namn, 5:e plats

Emmas svenska rekord räckte till en 4:e plats vilket är grymt bra jobbat! Det finns potential för båda atleterna i denna gren, vi hoppas inför framtiden! Yanjaa Wintersoul slog världsrekord även i denna gren! Två världsrekord för den tidigare medlem i Svenska Minneslandslaget. Yanjaa tävlar för Mongoliet.

5  minuter siffror (siffersprint)

• Marwin Wallonius: 441 st, 4:e plats
  • Emma Andersson: 200 st, 16:e plats

Rabalder utbröt när Marwin först fick NOLL poäng i denna gren! Men efter att förbundskapten Idriz ryckte in ordnade allt till sig och Marwins resultat rättades om och korrigerades till 441 – en andra fjärde plats för Marw!

5 minuter historiska datum

• Emma Andersson: 110 st datum, 4:e plats (Tangerat SVENSKT REKORD!)
  • Marwin Wallonius: 86 st datum, 6:e plats

Emma och Marwin dellar nu det svenska rekordet i denna gren. Ett jättelyft för Emma som fortsätter att imponera.

60  minuter kortlekar

• Marwin Wallonius: 21 hela kortlekar, 5:e plats
  • Emma Andersson: 9 hela kortlekar plus 9 kort, 21:a plats

Marwin försökte på 25 hela kortlekar och är nöjd med sitt resultat. Emma försökte på 17, så de nio kortlekar Emma fick rätt är hon inte helt nöjd med, hon kan bättre än så! Får man två fel i en kortlek så räknas den bort, Så det gäller att både memorera rätt så klart men också att noggrant skriva svaren rätt. Något som inte alltid är helt lätt när man ska hålla fullt fokus i tre timmar.

Totalt i tävlingen efter dag 2 ser det ut som följer:

– 5:e plats för Marwin Wallonius
– 10:e plats för Emma Andersson

Sverige som land ligger på fjärde plats (så klart…)

Båda svenska hoppen är alltså fortsatt topp 10. Emma Andersson gör ett starkt VM så här långt med två 4:e placeringar!

Klicka här för att se all resultat och statistik.

VM i bilder – dag 2

”It is very simple Nelson, I write three digits on the top row and three on the bottom. Depending on…”
(Nelson: Ehhmmm, mmmhmmm….)

Lucköppning med Marwin är tydligaste tecken på att julen snart är här!

Hej alla fina där hemma! Vi hörde att det snöar hos er…

Två världsrekord… bara sådär! ”Simply Yanjaa!”

Idriz tries to explane it to Nelson…
”Well it is all here, and you have the explenations here below…”
(Nelson: Mmm, oooo, yeah… mmmmhhmmm)

Emma chatting with Simon Reinhard, Germany. He explains to her ”I can not give you all my secrets… not at nonce at least…”

A god laugh always warms your heart!

John Graham takes up the bigone with Alex:
”Dude, are you like seriously going to breake all the world records for the US team.. I mean serioslly, can’t me and Nelson have like just one…. a small one like images or something…. I mean it’s just small images, they are like icons, who cares! Not even that Facebook guy cares…” Alex: ”Sorry John, it’s hard beeing this good – I just cant help it. It’s as you say – small but still…”

Yanjaa saves the day by getting the world record! CONGRATULATIONS from Sweden!

Yanjaa försöker vara seriös – men de svårt… ibland…

30 minutes later…
”Ahhh… No, I still do not get it… What does Andy say about this recall paper??” (We can not all be Alex…)
We estimate that four arbiters quit trying to understand Marwis recall paper and anoter four while actually atempting to correct Marwins cards. But then Andy steped in and it was all back to normal. 21 decks later…

Marwins mother Ninja doens NOT do Facebook… but she can say hi via Insta – that is totaly OK! 😀

Nu är det slut för idag! Vi ses imorgon igen…
Thats all for now folks! Sweden four.. over and OUT!