Information om tävlingen

SM i minne 2018 kommer att äga rum i Göteborg den 6-7 oktober. Exakt plats meddelas senare men det kommer vara centralt i Göteborg. Tävlingen är IAM internationell standard över två dagar.

Tävlingen kommer att hållas delvis digitalt. Memorering kommer att ske på papper för alla grenar och med fysiska kortlekar. För alla siffergrenar och binära tal samt ord och historiska datum kommer svaren att återges på dator. Detta för att underlätta rättningen av resultatet.

Vi kommer att meddela er länk till den sida som kommer användas så alla kan träna där och bekanta sig med programmet.

VIKTIGT! Kortgrenarna sker med fysiska kortlekar! Så det är viktigt att ni har med er kortlekar ifall ni vill använda era egna (de ni tränar med hemma). Gärna även eget godkänt tidtagarur (av Speed Stack timer typ). Vi har kortlekar för de som inte har men ni måste i så fall meddela vid registrering att ni vill ha kortlekar av oss och hur många.

VIKTIGT 2! Ta med egen bärbar dator. Har ni ingen dator kommer ni inte kunna delta i tävlingen. Vi har tyvärr inte möjlighet att låna ut några datorer.

Följ processen nedan för att er anmälan ska bli klar:

1. Fyll i formuläret till höger
  2. Betala in anmälningsavgiften på 668-9228  eller till PayPal idriz@zogaj.se (se prislista längre ner)
  3. Ta med egen bärbar dator ifall ni har det. Om ni inte har dator måste ni meddela oss!
  4. Ta med egna kortlekar för kortleksgrenarna. OBS ni måste ha separata kortlekar för de båda kortleksgrenarna!
  5. Är det något ni undrar så tveka inte att skriva till oss och fråga!

Tävlingen pågår lördag och söndag mellan ca 08:30 – 18:00. Detaljerat schema kommer så fort vi har den.

Prisceremonin äger rum söndag 18:00!

Priser för att delta i tävlingen:

• Vuxen och Senior, 500 SEK (medlem 200 SEK)
  • Junior, 300 SEK (medlem 100 SEK)
  • Barn, 100 SEK (medlem gratis!)
  • Studerande och pensionär, 100 SEK
  • Tävlar för första gången – gratis!

I priset ingår ett års medlemskap i Svenska Minnesförbundet, om ni inte betalt medlemsavgiften separat.

Varmt välkomna till Sveriges mest minnesvärda tävling!

Anmälan till SM 2018

Ditt förnnamn (obligatorisk)

Ditt efternamn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ditt telefonnummer (obligatorisk)

Vilken stad kommer ni från (obligatorisk)

Vilket år är ni född? (obligatorisk)

Vilken tävlingskategori ställer ni upp i?

Ni måste ha med egen dator - glöm inte det!

OBSERVERA! Alla kortleksgrenar sker fysiskt. Vi har kortlekar för de som behöver men måste då veta i förväg hur många ni behöver.

Har ni med egna kortlekar (om ni svarar nej måste ni svara på frågan nedan)?
JaNej

Hur många korktlekar behöver ni för grenen 30 minuter kortlekar?

Notera följande: För att er registrering skall bli klar måste ni sätta in anmälningsavgiften
på BankGiro 668-9228 eller till PayPal idriz@zogaj.se. Vi måste se er betalning senast 30:e september för att ni ska garanteras plats.
Om det är första gången ni deltar i en minnestävling är det gratis att vara med.

Är det första gången ni deltar i en minnestävling?
JaNej

Är det ok om vi lämnar ut era uppgifter till media ifall de vill intervjua er?
JaNej

Berätta gärna något om dig själv